No pa je končno konec s to letošnjo Evrovizijo. To sem že želel napisat od Izbora EMA 2022 pa sem si rekel, eh počakaj, da bo šel skozi prvi pred-izbor in potem sem si raje rekel, kaj če bi počakal na finale in uradni končni rezultat razvrstitev. In evo, imam vse in se lahko končno razpišem.

Torej hitri skok skozi dogajanje v 2022…
Letos smo po zelo kompliciranem sistemu EMA 2022 izbrali druščino mladih glasbenikov iz Celja, imenovani LPS. S svojo pesmijo Disko, so se opravili v Italijo natančneje v mesto Torino. Tam so nas 10 maja predstavljali v prvem polfinalu, kje so »šokantno« gladko popušili in na sobotni finale smo lahko pozabili. Tako se je Evrovizijski finale ponovno dogajal brez nas. Na koncu so zmagovalno trofejo odnesli Ukrajinci in s tem ponovno »šokirali« celotno Evropo. Sedaj vsi s preveč časa na internetu pravijo, da je to politično ampak, kdo bi vedel ane? Edin logičen odgovor, kako neki pa bi dobili 439 telefonskih točk od 480 možnih.
No ampak pustimo finale letošnje Evrovizije in se raje spoglejmo na naš izid in na leto 2023. No mogoče ne bomo sodelovali ampak dvomim, da se bo to zgodilo.
Torej v 1 polfinalu smo dobili celotnih 15 točk in smo tako dosegli totalno dno letošnje Evrovizije, na predzadnjem mestu nam potem sledi Gruzija iz drugega polfinala z 22 točkami.
Da ne bo pomote, proti LPSu nimam nič, si sicer tudi sam mislim, da so si vseeno zaslužili boljše in za slovensko sceno so pobje odlični ampak to je tudi to, finala si še vseeno niso zaslužili, in to nam je Evropa strogo dala povedat.
In kje je šlo kaj narobe? Na Evroviziji? Verjetno ne, nastop smo mel suveren. Verjetno so mal škodili čudni težki preklopi kamer pri 1:33 in kako je naša deligacija to sploh dovolila, ker izgleda res katastrofalno. Sam band pa tudi ni kaj veliko pomagal, če je naslov DISKO, ljudje pričakujejo, da jih bo vrgla pesem iz stolov, če pa to ne stori pesem pa je energija banda potrebna in kaj smo dobili, čudni ples med melodijo pesmi. Ampak to so le drobtnice problemov…
Torej kje je šlo v resnici narobe? Rekel bi, da v izbiri same pesmi. Že takoj po EMI nas je mnogo ljubiteljev EME govorilo, da to ni pesem za Evrovizijo. Že prvi problem je, da v kolikor ima pesem še kar nek pomen, ga ljudje ne razumejo in ja lahko mi rečete, da je mnogo držav poslalo v svojem jeziku in so prišli naprej in tudi Ukrajina je zmagala v svojem jeziku in ja se strinjam, da jezik ni problem ampak, če tvoja pesem že tako ali tako ne izstopa, materinski jezik ne pomaga.
Letošnji izbor sem gledal res podrobno in opazil sem, da ljudje ne glasujejo, kaj bi bilo najboljše za Evrovizijo ampak, kaj se jim zdi najboljše za slovenski oder, drugače povedano, EMA je druga popevka (al prva, ker je pred njo 🧐?). Drugi problem pa je, da ljudje ne glasujejo ali pa sploh gledajo in tretji problem je naša Žirija, ki se ji je letos gladko videlo, da je imela enak cilj spravit istega izvajalca naprej.
Torej prvo stvar kaj želim pokritizirat so naši izvajalci. Pri njih se resnično vprašam ali sploh gledajo Evrovizijo? Ali pa ima res vsak naš izvajalec najslabšo možno playlisto kaj je lahko? Od povprečnih popevk, do povprečnih pop pesmi, ki jih slišimo samo 1x in še to na EMI. Produkcija tako slaba, da se že takoj lahko poslovimo od finala. In potem še nobene izvirnosti na odru, ali stojijo kot kip svobode ali pa plešejo ko zmešani na pesem na katero se sploh plesat ne more.
Zakaj si ne moremo za vzgled vzet Ukrajino, ki vsako leto pripelje tako produkcijo, da če ti je všeč ali ne, je za TOP 10 na Evroviziji. Švedska isto. Grčiji tudi ne gre slabo. Ciper velikokrat itd.
Saj imamo izjeme, Maja Keuc leta 2011, Maraaya 2014 in Zala ter Gašper 2019. Ampak ali se med 100+ prijavnicami res najde tako malo takih pesmi???
In ali morajo naši »izkušeni« in »znani« glasbeniki res tako sramoto pošiljat, da nekdo, ki je totalni novinec naredi boljšo pesem? Letos smo imeli dobesedno več izvirnosti in boljše komade na EMI Freš kot pa na aktualni EMI, ni čudno, da je predstavnik, ki je prišel iz le te tudi zmagal.
Ampak gremo naprej in smo pri RTVju in njegovem zelo slabem promoviranju. V finalu je bilo oddanih okoli 17500 glasov, kaj se po eni strani sliši veliko ampak ali je res? No ne… Vsak je lahko poslal po 5 glasov in potem takem dobimo okoli 3500 glasovalcev. Kar pa je vsekakor prenizka številka za nek tak dogodek. Vsaj sama gledanost je lahko bila višja, predvsem ker je cena 1 glasova bila 0,85€ in marsikdo ni glasoval ampak vseeno še vedno veliko premala.
Zakaj se RTV ne more povezat s ponudniki, malo sponzorstva in bi krili ta strošek s tem? Drugače pa tudi, če že zbirajo obvezen prispevek, bi lahko vsaj to ceno krili.
In potem, zakaj ne morejo tak šov bolje promovirat? Ali res pri vseh 2000+ zaposlenih pri RTVju ni ljudi, ki bi bili sposobni to naredit v najbolj gledan letni šov? Pro Plus samo najavi nek nov šov, pa bo bolj gledan kot EMA, bi morali izbor evrovizijskega predstavnika delit med drugimi medijskimi hišami? Da bi se RTV začel bolj trudit?
Konc koncev sam že Evrovizije par let ne spremljam prek RTVja ampak direkt Youtube livestream. Vsaj oglasov mi ni potrebno gledat, še bolj pombno pa res slabega komentiranja.
In nazadnje RTVjeva Žirija… Nekdo, ki bi moral bit strokoven, to vsekakor ni pri RTVju.
Edini, ki so nekako realno glasovali so OGAE Slovenija - Evrovizijski fani (skupina A v sliki) in radio (skupina C v sliki).
Glasbeni ustvarjalci (B), televizija (D) in glasbene izvajalke (E) pa skoraj identično. Potem pa se še par dni pred finalom govorilo, da so nekako zmagovalci že znani in po nekem čudežu so to ravno bili žirantski zmagovaleci?
Na žalost men to zelo zbija verodostojnost šova. Ampak žirije se tud ne bi znebil, ker je v vsakem primeru pomembno potrebna, da ne dobimo 2010 situacije, ampak želim pa si, da bi pošteno glasovali in realno, da bi iskal kvaliteto.
Nekateri pravijo, da bi morali uvest mednarodno žirijo, ampak to ponovno ne pomaga, v kolikor imamo že problem pri izvajalcih in slabi produkciji.
Ampak najbolj kar te jezi je to, da so sposobni ustvariti komade, ki bi lahko navdušili Evropo ali pa zapet in ustvarit šov, ki bi Evropi pustila odprta usta. In to sta tudi letos pokazala Maja Keuc in Bojan Cvjetičanin s priredbo Zitti E Buoni.
Tako torej upam, da se bo kaj za Slovenski izbor evrovizijskega predstavnika - EMA 2023 kaj spremenilo in bomo končno dobili kvalitetnega izvajalca, ki bi nas lahko popeljal vsaj v TOP 10 na Evroviziji 2023.